Xtes to Vradi – Re Niavent (xasapiko)

Χθες το βράδυ στην ταβέρνα – Xtes to vradi sti taverna

Στίχοι Καμηλιέρης Παναγιώτης
Μουσική: Ρεπάνης Αντώνης
Ρυθμός: Χασάπικο
Δρόμος:   Νιαβέντ μινορε
Τονικότητα:   Ρε- (αντρικός) , Dm (male)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

Χθες το βράδυ στην ταβέρνα

Στίχοι: Καμηλιέρης Παναγιώτης

Μουσική: Ρεπάνης Αντώνης

 

Χθες το βράδυ στην ταβέρνα ήμουν σκεπτικός

Καθισμένος στη γωνιά μου, μελαγχολικός

Γέμιζα το ποτηράκι και το έπινα

Και σκεπτόμουνα πως ήμουν και πως έγινα

 

Ζούσα μια ξέγνοιαστη ζωή πριν σε γνωρίσω

Προτού μ’ ανάψεις τη φωτιά μες τη καρδιά

Μες την ταβέρνα τώρα βρίσκομαι για σένα

Πίνω μα η σκέψη μου σε σένα τριγυρνά

 

Με έχουν χάσει οι δικοί μου και οι φίλοι μου

Και το γέλιο έχει σβήσει απ’ τα χείλη μου

Την ταβέρνα τώρα έχω μόνη συντροφιά

Και για σένανε δε θέλω να μου λένε πια

 

 

Ζούσα μια ξέγνοιαστη ζωή πριν σε γνωρίσω …

  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
Στρατος Διονισιου
Χθες το βράδυ στην ταβέρνα
Στρατος Διονισιου Χθες το βράδυ στην ταβέρνα
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1446
68
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM

The hasapiko (Greek: χασάπικο, pronounced [xaˈsapiko], meaning 「the butcher’s [dance]」 from Turkish: kasap 「butcher」) is a Greek folk dance from Constantinople. The dance originated in the Middle Ages as a battle mime with swords performed by the Greek butchers’ guild, which adopted it from the military of the Byzantine era.[1] In Constantinople during the Byzantine times, it was called in Greek μακελλάρικος χορός (makellárikos horós, “butcher’s dance”, from μακελλάρioς 「butcher」). Some Greeks, however, reserve the latter term only for the fast version of the dance.

The slow version of the dance is called χασάπικο βαρύ / χασάπικος βαρύς (hasapiko vary or hasapikos varys, “heavy hasapiko”) and generally employs a 4
4 meter.[2] The fast version of the dance uses a 2
4 meter. It is variously called γρήγορο χασάπικο (grigoro hasapiko, “fast hasapiko”) or χασαποσέρβικο (hasaposerviko),[2] the last two terms in reference to Serbian and other Balkan influences on this version of the dance. The fast version is also called μακελλάριος χορός (makellarios horos),[citation needed]

Sirtaki is a relatively new, choreographed version of hasapiko.[2]

Xasapiko Rhythm
Χασάπικο Τέμπο 100
Xasapiko Rhythm  Χασάπικο Τέμπο 100
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1446
68
BouzoukiSpace.com
  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο Νιαβέντ

Ο δρόμος Νιαβέντ είναι ένας από τους δρόμους που χρησιμοποιούνται στην ελληνική λαϊκή μουσική.

Ο ΝΙαβέντ δημιουργείται με το να βάλουμε ένα τετράχορδο νιαβέντ και ένα διαζευγμένο τετράχορδο χιτζάζ. Επίσης διαπιστώνουμε τη σχέση του Νιαβέντ με το Αρμονικό μινόρε. Δηλαδή εάν σε ένα αρμονικό μινόρε ανεβάσουμε την 4η βαθμίδα κατά ένα ημιτόνιο, θα προκύψει ο δρόμος Νιαβέντ:

ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ# ΛΑ ΣΙb ΝΤΟ# ΡΕ

Τα διαστήματα που προκύπτουν είναι τα εξής: Τ-Η-ΤΡ-Η-Η-ΤΡ-Η

Έτσι μπορούμε να «κατασκευάσουμε» το Νιαβέντ από όλους τους τόνους.

Οι βασικές συγχορδίες του δρόμου Νιαβέντ είναι: η πρώτη (-),η τέταρτη (-), η πέμπτη (dim)

ντο-ρε-μιb-φα#-σολ-λαb-σι-ντο

ρε-μι-φα-σολ#-λα-σιb-ντο#-ρε

μι-φα#-σολ-λα#-σι-ντο-ρε#-μι

φα-σολ-λαb-σι-ντο-ρεb-μι-φα

σολ-λα-σιb-ντο#-ρε-μιb-φα#-σολ

λα-σι-ντο-ρε#-μι-φα-σολ#-λα

σι-ντο#-ρε-μι#-φα#-σολ-λα#-σι

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ σε πεντάγραμμο
21_dromos_niavent
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου Νιαβέντ
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY

Χθες το βράδυ στην ταβέρνα – Xtes to vradi sti taverna

Γυναικειος Σολ- , Αντρικός Ρε-

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top