Tha Kliso Ta Matia – Nto Minore (6/8)

Θα κλείσω τα μάτια – Tha kleiso ta matia

ΣτίχοιΆκης Πάνου
Μουσική: Άκης Πάνου
Δρόμος:   Μινορε
Τονικότητα:   Ντο- (Γυναικειος) , Cm (female)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

Θα κλείσω τα μάτια

Στίχοι:   Άκης Πάνου

Μουσική:   Άκης Πάνου

  1. Βίκυ Μοσχολιού

Σε πότισα το πιο γλυκό μου δάκρυ

με πότισες τον πιο γλυκό καημό

σε άγγιξα στου ονείρου μου την άκρη

και στράγγιξα τον πρώτο στεναγμό

 

Θα κλείσω τα μάτια θ’ απλώσεις τα χέρια

να βρουν να φωλιάσουν λευκά περιστέρια

αγάπη μου πρώτη αγάπη μεγάλη

θα κλείσω τα μάτια κι όπου με βγάλει

 

Λαχτάρησα ζωή απ’ τη ζωή σου

λαχτάρησες το φως του αυγερινού

στα σύννεφα περπάτησα μαζί σου

κι ανοίξανε οι πόρτες τ’ ουρανού

 

Θα κλείσω τα μάτια θ’ απλώσεις τα χέρια

να βρουν να φωλιάσουν λευκά περιστέρια

αγάπη μου πρώτη αγάπη μεγάλη

θα κλείσω τα μάτια κι όπου με βγάλει

  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
Βίκυ Μοσχολιού
Θα κλείσω τα μάτια
Βίκυ Μοσχολιού Θα κλείσω τα μάτια
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1069
45
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM
6/8 Rhythm
Εξι όγδοοα Τέμπο 110 6/8
6/8 Rhythm  Εξι όγδοοα Τέμπο 110 6/8
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1069
45
BouzoukiSpace.com
  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο Ράστ

Ο δρόμος Ραστ είναι ένας από τους δρόμους της ελληνικής λαϊκής μουσικής.

Ο Ραστ δημιουργείται με το να βάλουμε δύο τετράχορδα Ραστ στη σειρά. Δηλαδή, η δομή του είναι ένα τετράχορδο Ραστ και ένα διαζευγμένο τετράχορδο Ραστ στην πέμπτη βαθμίδα (αν η τονικότητα είναι ρε, η 5η βαθμίδα είναι το λα):

ρε-μι-φα#-σολ-λα-σι-ντο#-ρε Η μορφή αυτή του Ράστ, είναι όπως το ΜΑΤΖΟΡΕ, αλλά ο δρόμος Ράστ έχει πάρα πολλές παραλλαγές και διαφορετική ανιούσα από κατιούσα κλίμακα. Πχ μπορεί στην ανιούσα να αυξηθεί και η δεύτερη ( Μι#) ΡΕ-ΜΙ#-ΦΑ# και να αναιρεθεί η δίεση του προσαγωγέα ΝΤΟ αν η τονικότητα είναι από ΡΕ πάντα Για ένα πλούσιο ταξίμι μπορούμε επίσης να ορίσουμε ως τονικό κέντρο την τέταρτη ( Σολ ) ή την πέμπτη ( Λα ) και να μειώσουμε ή να αυξήσουμε με ένα γρήγορο πέρασμα τις νότες πριν και μετά το τονικό κέντρο. Επίσης αν στην ανιούσα περάσουμε ΧΟΥΖΑΜ και στην κατιούσα καθαρό ματζόρε, τότε πάλι έχουμε μια παραλλαγή του Ράστ. Τα διαστήματα που προκύπτουν είναι τα εξής: Τ-Τ-Η-Τ-Τ-Τ-Η

Τα παραπάνω όμως ισχύουν όταν το Ράστ βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Όταν βρίσκεται σε καθοδική πορεία η έβδομη βαθμίδα του χαμηλώνει κατα ένα ημιτόνιο. Δηλαδή η διαφορά του με τη ματζόρε κλίμακα είναι το χαμήλωμα της 7ης βαθμίδας όταν βρίσκεται σε καθοδική πορεία.

Έτσι μπορούμε να «κατασκευάσουμε» το Ράστ από όλους τους τόνους:

ΡΕ ΜΙ ΦΑ# ΣΟΛ ΛΑ ΣΙ ΝΤΟ# ΡΕ 

Οι βασικές συγχορδίες του δρόμου Ραστ είναι: η πρώτη (+), η δεύτερη (-), η τέταρτη (+), η πέμπτη(+).

Δηλαδή στην τονικότητα Ρε του δρόμου Ράστ, οι βασικές συγχορδίες είναι: η Ρε+, η Μι-, η Σολ+ και η Λα+.

Με αυτόν τον τρόπο βρίσκουμε και τις βασικές συγχορδίες στις υπόλοιπες τονικότητες.

Αυτό που μπορεί να χαρακτηρίσει ένα κομμάτι σαν Ραστ και όχι σαν ματζόρε, είναι αφ’ ενός το χαμήλωμα της 7ης βαθμίδας κατά ένα ημιτόνιο και αφ’ ετέρου η στάση που επιμένει να κάνει η μελωδία στη 2η βαθμίδα.

Ο Δρόμος Ραστ στην κατιούσα κλίμακά του και με ελαττωμένη την 7η βαθμίδα ονομαζόταν Υποφρύγιος τρόπος στην Αρχαία Ελληνική μουσική και ξεκινούσε με βάση το φθόγγο Σολ.

ντο-ρε-μι-φα-σολ-λα-σι-ντο

ρε-μι-φα#-σολ-λα-σι-ντο#-ρε

μι-φα#-σολ#-λα-σι-ντο#-ρε#-μι

φα-σολ-λα-σιb-ντο-ρε-μι-φα

σολ-λα-σι-ντο-ρε-μι-φα#-σολ

λα-σι-ντο#-ρε-μι-φα#-σολ#-λα

σι-ντο#-ρε#-μι-φα#-σολ#-λα#-σι

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου Ράστ σε πεντάγραμμο
11_dromos_rast
Παρουσίαση του δρόμου Ράστ απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου Ράστ
Παρουσίαση του δρόμου Ράστ σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY

Θα κλείσω τα μάτια – Tha kleiso ta matia

Γυναικειος Ντο-

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top