Paksimadokleftra – Sampax Dm (Aptaliko)

Παξιμαδοκλεφτρα – Paksimadokleftra

ΣτίχοιΔημητριάδης Τέτος
Μουσική: Μπέζος Κώστας
Ρυθμός: Απτάλικος
Δρόμος:   Σαμπαχ μινορε
Τονικότητα:   Ρε- (αντρικός) , Dm (male)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

 Παξιμαδοκλεφτρα – Ήσουνα τι ήσουνα

Στίχοι: Δημητριάδης Τέτος

Μουσική: Μπέζος Κώστας

 

Ήσουνα τι ήσουνα μια παξιμαδοκλέφτρα

τώρα που σε πήρα εγώ γυρεύεις σούρτα φέρτα

 

Ήσουνα ξυπόλυτη και γύρναγες στους δρόμους

τώρα που σε πήρα εγώ γυρεύεις ιπποκόμους

 

Ήσουνα στην αγορά και μάζευες τους σπόρους

και τώρα που σε πήρα εγώ ζητάς αεροπόρους

(Ήσουνα στη μάνα σου και τάιζες κοκόρους

και τώρα που σε πήρα εγώ ζητάς αεροπόρους)

 

Ήσουνα ξυπόλυτη και μάζευες κοσάρια

τώρα που σε πήρα εγώ γυρεύεις κατοστάρια

(Ήσουνα στη μάνα σου και μάζευες κοσάρια

τώρα που σε πήρα εγώ γυρεύεις κατοστάρια)

 

Ήσουνα στην αγορά και μάζευες ραδίκια

 

τώρα που σε πήρα εγώ γυρεύεις σκουλαρίκια

  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
Οπισθοδρομικοί
Παξιμαδοκλεφτρα
Οπισθοδρομικοί Παξιμαδοκλεφτρα
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1069
45
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM

Ο Απτάλικος είναι μικρασιάτικος χορός, από τα τουρκικά aptal havasi
Ο απτάλικος συναντάται σε διάφορες περιοχές: Σμύρνη, Λέσβο, Σάμο, Κοζάνη, Κύπρο και άλλες περιοχές της Ελλάδας
Συναντάται ως δημοτικός χορός αλλά και ως ρεμπέτικος χορός, οργανικός ή τραγουδιστός.

Είναι πολεμικός χορός και χορεύεται από ένα ή δύο άτομα. Μόνος χορεύει συνήθως μόνο ο άντρας. Οταν χορεύουν άτομα του ίδιου φύλου έχουν μεταξύ τους μικρές αποστάσεις, ενώ άτομα του αντίθετου φύλου έχουν μεγάλες αποστάσεις. Οι κινήσεις γίνονται σε νοερό κύκλο και όταν χορεύει ο χορευτής, τότε ο συγχορευτής είναι φανταστικός και είναι το κέντρο του νοερού κύκλου.

«Απτάλικο» Ζεϊμπέκικο μοτίβο 9/8.
16 8 16 8 8 16 8 16 8 8 8
Υπάρχουν πολλές παραλλαγές Απτάλικου.
Παράδειγμα: Το «Απτάλικο» Ζεϊμπέκικο.

  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο Σαμπάχ

Ο δρόμος Σαμπά ή Σαμπάχ είναι ένας από τους δρόμους που χρησιμοποιούνται στην ελληνική λαϊκή μουσική.

Ο σαμπά δημιουργείται με το να βάλουμε ένα τετράχορδο σαμπά και ένα διαζευγμένο τετράχορδο Ουσάκ.

ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛb ΛΑ ΣΙb ΝΤΟ ΡΕ

Τα διαστήματα που προκύπτουν είναι τα εξής: Τ-Η-Η-ΤΡ-Η-Τ-Τ

Πολλές φορές, όταν ημελωδία δεν υπερβαίνει την 8η βαθμίδα αλλά φτάνει σε αυτην, αυτή παίζεται χαμηλωμένη κατά ένα ημιτόνιο.

Έτσι μπορούμε να «κατασκευάσουμε» το Σαμπά από όλους τους τόνους.

Οι βασικές συγχορδίες του δρόμου Σαμπά είναι: η πρώτη (-), η τρίτη (+), η έβδομη(+).

Δηλαδή στην τονικότητα Ρε του δρόμου Σαμπά, οι βασικές συγχορδίες είναι: η Ρε-, η Φα+ και η Ντο+.

ντο-ρε-μιb-φαb-σολ-λαb-σιb-ντο

ρε-μι-φα-σολb-λα-σιb-ντο-ρε

μι-φα#-σολ-λαb-σι-ντο-ρε-μι

φα-σολ-λαb-λα-ντο-ρεb-μιb-φα

σολ-λα-σιb-σι-ρε-μιb-φα-σολ

λα-σι-ντο-ρεb-μι-φα-σολ-λα

σι-ντο#-ρε-μιb-φα#-σολ-λα-σι

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου
Σαμπάχ σε πεντάγραμμο
17 dromos sampax
Παρουσίαση του δρόμου
Σαμπάχ απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου
Σαμπάχ
Παρουσίαση του δρόμου
Σαμπάχ σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY

Παξιμαδοκλεφτρα – Paksimadokleftra

Γυναικειος ΛΑ- , Αντρικός ΡΕ-

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top