Otan methaei o anthropos – Sampax Dm (zeimpekiko)

Όταν μεθάει ο άνθρωπος – Otan methaei o anthropos

Στίχοι Δημήτρης Γκούτης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης
Ρυθμός: Ζειμπέκικο
Δρόμος:   Σαμπαχ μινορε
Τονικότητα:   Ρε- (αντρικός) , Dm (male)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

Όταν μεθάει ο άνθρωπος

Στίχοι:   Δημήτρης Γκούτης & Αδαμαντία Χιλιάρχου

Μουσική:   Μπάμπης Μπακάλης

 

  1. Στέλιος Καζαντζίδης

 

Όταν μεθάει ο άνθρωπος

κανείς να μην τον κρίνει

γιατί ποιος ξέρει τι καημό

μες στην καρδιά του κλείνει.

 

Άλλος μεθάει από χαρά

και άλλος από λύπη

και εγώ για την αγάπη μου

που από κοντά μου λείπει.

 

Όλοι μεθάνε και ξεχνούν

μα εγώ όμως την θυμάμαι

και όσο θα λείπει μακριά

πάντα πιωμένος θα `μαι.

 

Άλλος μεθάει από χαρά

και άλλος από λύπη

και εγώ για την αγάπη μου

 

που από κοντά μου λείπει.

 
  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
Στέλιος Καζαντζίδης
Όταν μεθάει ο άνθρωπος
Στέλιος Καζαντζίδης Όταν μεθάει ο άνθρωπος
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
904
39
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM

Ζεϊμπέκικο (ή ζεϊμπέκικος) είναι ελληνικός λαϊκός χορός. Το όνομά του οφείλεται στον εξισλαμισμένο ελληνικό πληθυσμό των Ζεϊμπέκων. Αναφέρεται ότι διαδόθηκε στα ελλαδικά αστικά κέντρα στα τέλη του 19ου αιώνα. Ωστόσο, η εμφάνισή του ανάγεται στα τέλη του 17ου αιώνα σε αστικά κέντρα όπως η Κωνσταντινούπολη και η Σμύρνη. 

Zeimpekiko Rhythm
Ζειμπέκικο Τέμπο 29
Zeimpekiko Rhythm  Ζειμπέκικο Τέμπο 29
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
904
39
BouzoukiSpace.com
  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο Σαμπάχ

Ο δρόμος Σαμπά ή Σαμπάχ είναι ένας από τους δρόμους που χρησιμοποιούνται στην ελληνική λαϊκή μουσική.

Ο σαμπά δημιουργείται με το να βάλουμε ένα τετράχορδο σαμπά και ένα διαζευγμένο τετράχορδο Ουσάκ.

ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛb ΛΑ ΣΙb ΝΤΟ ΡΕ

Τα διαστήματα που προκύπτουν είναι τα εξής: Τ-Η-Η-ΤΡ-Η-Τ-Τ

Πολλές φορές, όταν ημελωδία δεν υπερβαίνει την 8η βαθμίδα αλλά φτάνει σε αυτην, αυτή παίζεται χαμηλωμένη κατά ένα ημιτόνιο.

Έτσι μπορούμε να «κατασκευάσουμε» το Σαμπά από όλους τους τόνους.

Οι βασικές συγχορδίες του δρόμου Σαμπά είναι: η πρώτη (-), η τρίτη (+), η έβδομη(+).

Δηλαδή στην τονικότητα Ρε του δρόμου Σαμπά, οι βασικές συγχορδίες είναι: η Ρε-, η Φα+ και η Ντο+.

ντο-ρε-μιb-φαb-σολ-λαb-σιb-ντο

ρε-μι-φα-σολb-λα-σιb-ντο-ρε

μι-φα#-σολ-λαb-σι-ντο-ρε-μι

φα-σολ-λαb-λα-ντο-ρεb-μιb-φα

σολ-λα-σιb-σι-ρε-μιb-φα-σολ

λα-σι-ντο-ρεb-μι-φα-σολ-λα

σι-ντο#-ρε-μιb-φα#-σολ-λα-σι

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου
Σαμπάχ σε πεντάγραμμο
17 dromos sampax
Παρουσίαση του δρόμου
Σαμπάχ απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου
Σαμπάχ
Παρουσίαση του δρόμου
Σαμπάχ σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY

Όταν μεθάει ο άνθρωπος – Otan methaei o anthropos

Γυναικειος Σολ- , Αντρικός Ρε-

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top