Oloi Oi Rempetes Tou Ntounia – Armoniko Dm (xasapiko)

Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά – Oloi oi rempetes sto ntounia

Στίχοι Βαμβακάρης Μάρκος
Μουσική: Βαμβακάρης Μάρκος
Ρυθμός: Χασάπικο
Δρόμος:   Αρμομνικο μινορε
Τονικότητα:   Ρε- (αντρικός) , Dm (male)

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά

Στίχοι: Βαμβακάρης Μάρκος

Μουσική: Βαμβακάρης Μάρκος

 

Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά

εμένα μ’ αγαπούνε

μόλις θα μ’ αντικρίσουνε

θυσία θα γενούνε

 

Όσοι δε με γνωρίζουνε

τώρα θα με γνωρίσουν

εγώ κάνω την τσάρκα μου

κι ας με καλαμπουρίζουν

 

Και `γώ φτωχός γεννήθηκα

στον κόσμο έχω γυρίσει

μέσα απ’ τα φύλλα της καρδιάς

εγώ έχω μαρτυρήσει

 

Όλοι οι κουτσαβάκηδες

που ζούνε στο κουρμπέτι

κι αυτοί μες στην καρδούλα τους

 

έχουν μεγάλο ντέρτι

[zoomsounds_player artistname="Γρηγορης Μπιθικωτσης" songname="Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά" type="detect" dzsap_meta_source_attachment_id="3195" source="https://bouzoukispace.com/wp-content/uploads/2019/04/oloi_oi_rempetes_tou_ntounia.mp3" thumb="https://bouzoukispace.com/wp-content/uploads/2019/04/oloi-oi-rempetes.png" config="makis" autoplay="off" loop="off" open_in_ultibox="off" enable_likes="on" enable_views="on" play_in_footer_player="off" enable_download_button="off" download_custom_link_enable="off"]

The hasapiko (Greek: χασάπικο, pronounced [xaˈsapiko], meaning 「the butcher’s [dance]」 from Turkish: kasap 「butcher」) is a Greek folk dance from Constantinople. The dance originated in the Middle Ages as a battle mime with swords performed by the Greek butchers’ guild, which adopted it from the military of the Byzantine era.[1] In Constantinople during the Byzantine times, it was called in Greek μακελλάρικος χορός (makellárikos horós, “butcher’s dance”, from μακελλάρioς 「butcher」). Some Greeks, however, reserve the latter term only for the fast version of the dance.

The slow version of the dance is called χασάπικο βαρύ / χασάπικος βαρύς (hasapiko vary or hasapikos varys, “heavy hasapiko”) and generally employs a 4
4 meter.[2] The fast version of the dance uses a 2
4 meter. It is variously called γρήγορο χασάπικο (grigoro hasapiko, “fast hasapiko”) or χασαποσέρβικο (hasaposerviko),[2] the last two terms in reference to Serbian and other Balkan influences on this version of the dance. The fast version is also called μακελλάριος χορός (makellarios horos),[citation needed]

Sirtaki is a relatively new, choreographed version of hasapiko.[2]

[zoomsounds_player artistname="Xasapiko Rhythm" songname=" Χασάπικο Τέμπο 100" type="detect" dzsap_meta_source_attachment_id="3195" source="https://bouzoukispace.com/wp-content/uploads/2019/04/Hasapiko-100.mp3" thumb="https://bouzoukispace.com/wp-content/uploads/2019/04/XASAPIKO.png" config="makis" autoplay="off" loop="off" open_in_ultibox="off" enable_likes="on" enable_views="on" play_in_footer_player="off" enable_download_button="off" download_custom_link_enable="off"]
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο Αρμονικό μινόρε

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΑΡΜΟΝΙΚΟΣ ΜΙΝΟΡΕ είναι δρόμος δυτικός που συναντάται παντού. Ιδιαίτερα προσφιλής και στο ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ. Έχει άμεση συγγένεια με τον ΔΡΟΜΟ ΝΙΑΒΕΝΤΙ και η μόνη διαφορά τους έιναι η τέταρτη βαθμίδα που στον ΝΙΑΒΕΝΤΙ αυξάνεται για να σχηματίσει τριημιτόνιο με την πέμπτη ( 3Η ), για να δώσει έτσι μια πιο ανατολίτικη υφή.

ρε-μι-φα-σολ-λα-σιb-ντο#-ρε

Η τονική ακολουθία του είναι η εξής:

Τ-Η-Τ-Τ-Η-3Η-Η

Σχηματίζει τριημιτόνιο η έκτη βαθμίδα με τον προσαγωγέα.

Για να μετατρέψουμε οποιαδήποτε Κλίμακα Φυσικού Μινόρε σε αντίστοιχη Αρμονικού Μινόρε απλώς ανεβάζουμε την 7η νότα κατά ένα ημιτόνιο.

Πχ για να μετατρέψουμε την G μινόρε φυσικό σε G μινόρε Αρμονικό μετατρέπουμε την σε F#.

Το χαρακτηριστικό της ελάσσονος αρμονικής είναι το τρι-ημιτόνιο μεταξύ VI – VII (όξυνση του προσαγωγέα).

Προσαγωγέας είναι η VII νότα μιας κλίμακας ή πιο απλά η προτελευταία νότα της κλίμακας. 

Για μεγαλύτερη εξάσκηση μελετήστε την παρακάτω φωτογραφία με όλες τις κλίμακες Αρμονικού Μινόρε στις οποίες έχουμε τεράστιο ελληνικό ρεπερτόριο.

ντο-ρε-μιb-φα-σολ-λαb-σι-ντο

ρε-μι-φα-σολ-λα-σιb-ντο#-ρε

μι-φα#-σολ-λα-σι-ντο-ρε#-μι

φα-σολ-λαb-σιb-ντο-ρεb-μι-φα

σολ-λα-σιb-ντο-ρε-μιb-φα#-σολ

λα-σι-ντο-ρε-μι-φα-σολ#-λα

σι-ντο#-ρε-μι-φα#-σολ-λα#-σι

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου
Αρμονικό μινόρε σε πεντάγραμμο
20 dromos armoniko minore
Παρουσίαση του δρόμου Αρμονικό μινόρε απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου Αρμονικό μινόρε
Παρουσίαση του δρόμου Αρμονικό μινόρε σε τέσσερις θέσεις

Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά – Oloi oi rempetes sto ntounia

Γυναικειος Σολ- , Αντρικός Ρε-

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top