O Psaras – Minore Nto (Aptaliko)

Ο ψαράς – O psaras

ΣτίχοιΜητσάκης Γιώργος
Μουσική: Μητσάκης Γιώργος
Ρυθμός: Απτάλικος
Δρόμος:   Μινορε
Τονικότητα:   Ντο- (αντρικός) , Cm (male)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

Ο ψαράς

Στίχοι: Μητσάκης Γιώργος

Μουσική: Μητσάκης Γιώργος

 

 

Γιατί δε με θες κυρά μου

επειδή είμαι ψαράς

κι είμαι λίγο αλανιάρης

σαν ψαράς και σαν βαρκάρης

 

Και θαρρείς ότι με μένα

δε θα την περνάς καλά

 

Έχω μια μικρούλα βάρκα

με κουπιά και με πανί

και ψαρεύω κάθε βράδυ

μόνος με το παραγάδι

 

Και τα ψάρια που θα πιάσω

τα πουλώ στην αγορά

 

Κι αν ξυπόλητος γυρίζω

μη με βλέπεις και γελάς

τη γυναίκα που θα έχω

ξέρω να την επροσέχω

 

Και τα κέφια της να κάνω

 

μην κοιτάς που είμαι ψαράς

 
  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
Στέλιος Καζαντζίδης
Ο ψαράς
Στέλιος Καζαντζίδης Ο ψαράς
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1116
58
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM
Aptalikos
Απτάλικος τέμπο 77
Aptalikos Απτάλικος τέμπο 77
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1116
58
BouzoukiSpace.com

Ο Απτάλικος είναι μικρασιάτικος χορός, από τα τουρκικά aptal havasi
Ο απτάλικος συναντάται σε διάφορες περιοχές: Σμύρνη, Λέσβο, Σάμο, Κοζάνη, Κύπρο και άλλες περιοχές της Ελλάδας
Συναντάται ως δημοτικός χορός αλλά και ως ρεμπέτικος χορός, οργανικός ή τραγουδιστός.

Είναι πολεμικός χορός και χορεύεται από ένα ή δύο άτομα. Μόνος χορεύει συνήθως μόνο ο άντρας. Οταν χορεύουν άτομα του ίδιου φύλου έχουν μεταξύ τους μικρές αποστάσεις, ενώ άτομα του αντίθετου φύλου έχουν μεγάλες αποστάσεις. Οι κινήσεις γίνονται σε νοερό κύκλο και όταν χορεύει ο χορευτής, τότε ο συγχορευτής είναι φανταστικός και είναι το κέντρο του νοερού κύκλου.

«Απτάλικο» Ζεϊμπέκικο μοτίβο 9/8.
16 8 16 8 8 16 8 16 8 8 8
Υπάρχουν πολλές παραλλαγές Απτάλικου.
Παράδειγμα: Το «Απτάλικο» Ζεϊμπέκικο.

  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο Mελοδικός μινόρε

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΔΙΑΤΟΝΙΚΟ ΜΙΝΟΡΕ ονομάζεται και ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ. Έχει άμεση συγγένεια με τον ΔΡΟΜΟ ΟΥΣΑΚ και η μόνη διαφορά τους έιναι η δύτερη βαθμίδα που στον ΟΥΣΑΚ μειώνεται για να σχηματίσει ημιτόνιο με την πρώτη( Η ). Η τονική ακολουθία του είναι η εξής:

Τ-Η-Τ-Τ-Η-Τ-Τ.

ΝΤΟ ΡΕ ΜΙb ΦΑ ΣΟΛ ΛΑb ΣΙb ΝΤΟ

ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ ΛΑ ΣΙb ΝΤΟ ΡΕ

ΜΙ ΦΑ# ΣΟΛ ΛΑ ΣΙ ΝΤΟ ΡΕ MI

ΦΑ ΣΟΛ ΛΑb ΣΙb ΝΤΟ ΡΕb MIb ΦΑ

ΣΟΛ ΛΑ ΣΙb ΝΤΟ ΡΕ ΜΙb ΦΑ ΣΟΛ

ΛΑ ΣΙ ΝΤΟ ΡΕ MI ΣΟΛ ΛΑ

ΣΙ ΝΤΟ# ΡΕ MI ΦΑ# ΣΟΛ ΛΑ ΣΙ

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου
Mελοδικός μινόρε σε πεντάγραμμο
22 dromos melodiko minore
Παρουσίαση του δρόμου
Mελοδικός μινόρε απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου Mελοδικός μινόρε
Παρουσίαση του δρόμου
Mελοδικός μινόρε σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY

Ο ψαράς – O psaras

Γυναικειος Σολ- , Αντρικός Ντο-

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top