Me Paresire To Rema – Ousak Dm (Aptaliko)

Με παράσυρε το ρέμα – Me paresire to rema

ΣτίχοιΤσιτσάνης Βασίλης
Μουσική: Τσιτσάνης Βασίλης
Ρυθμός: Απτάλικος
Δρόμος:   Ουσάκ μινορε
Τονικότητα:   Ρε- (αντρικός) , Dm (male)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

Με παράσυρε το ρέμα

 

Στίχοι: Τσιτσάνης Βασίλης

Μουσική: Τσιτσάνης Βασίλης

 

Βαριά σεκλέτια έχω απόψε

και η καρδιά μου είναι κλειστή

Βλέπω να φεύγει απ’ τη ζωή μου

εκείνη που `χω ερωτευθεί

 

Με παράσυρε το ρέμα

μάνα μου, δεν είναι ψέμα

καίγομαι γι αυτή και λιώνω

την αγαπώ

 

Με τραβούν τα βήματά της

η κακούργα η ομορφιά της

κι αν μου φύγει κάποια μέρα

θα τρελαθώ

 

Στον ύπνο μέσα φεύγει η καρδιά μου

Τη βλέπω μ’ άλλον να μ’ απατά

και με τρομάζουν τα όνειρά μου

 

αν βγουν στο τέλος αληθινά

  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
Τσιτσάνης Βασίλης
Με παράσυρε το ρέμα
Τσιτσάνης Βασίλης Με παράσυρε το ρέμα
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
904
39
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM

Ο Απτάλικος είναι μικρασιάτικος χορός, από τα τουρκικά aptal havasi
Ο απτάλικος συναντάται σε διάφορες περιοχές: Σμύρνη, Λέσβο, Σάμο, Κοζάνη, Κύπρο και άλλες περιοχές της Ελλάδας
Συναντάται ως δημοτικός χορός αλλά και ως ρεμπέτικος χορός, οργανικός ή τραγουδιστός.

Είναι πολεμικός χορός και χορεύεται από ένα ή δύο άτομα. Μόνος χορεύει συνήθως μόνο ο άντρας. Οταν χορεύουν άτομα του ίδιου φύλου έχουν μεταξύ τους μικρές αποστάσεις, ενώ άτομα του αντίθετου φύλου έχουν μεγάλες αποστάσεις. Οι κινήσεις γίνονται σε νοερό κύκλο και όταν χορεύει ο χορευτής, τότε ο συγχορευτής είναι φανταστικός και είναι το κέντρο του νοερού κύκλου.

«Απτάλικο» Ζεϊμπέκικο μοτίβο 9/8.
16 8 16 8 8 16 8 16 8 8 8
Υπάρχουν πολλές παραλλαγές Απτάλικου.
Παράδειγμα: Το «Απτάλικο» Ζεϊμπέκικο.

  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο ουσάκ

Ουσάκ είναι ένας από τους τους πιο διαδεδομένους δρόμους στην ελληνική λαϊκή μουσική.

ΡΕ – ΜΙb – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕ

Ο Ουσάκ δημιουργείται με το να βάλουμε ένα τετράχορδο ουσάκ και ένα συνημμένο πεντάχορδο μινόρε:Ε Τα διαστήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:       Η-Τ-Τ-Τ-Η-Τ-Τ

Εδώ πρέπει να διευκρινιστεί πως στην Ελλάδα όταν λέμε ουσάκ εννούμε τον δρόμο που αντιστοιχεί σε αυτόν που όλος ο υπόλοιπος κόσμος θα ονόμαζε κουρντί (ρε μιb φα σολ). Και αντίστροφα όταν λέμε κουρντί, οι ξένοι καταλαβαίνουν ουσάκ (ρε μι φαb σολ).

Οι βασικές συγχορδίες του δρόμου Ουσάκ είναι: η πρώτη (-), η τέταρτη (-) και η έβδομη(-).

Δηλαδή στην τονικότητα Ρε του δρόμου Ουσάκ, οι βασικές συγχορδίες είναι: η Ρε-, η Σολ- και η Ντο-. Με αυτόν τον τρόπο βρίσκουμε και τις βασικές συγχορδίες στις υπόλοιπες τονικότητες.

Δευτερεύουσες συχορδίες που χρησιμοποιούνται είναι η 2η+ και η 3η+

Έτσι μπορούμε να «κατασκευάσουμε» το Ουσάκ από όλους τους τόνους.

ΝΤΟ- ΡΕb – ΜΙb – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑb – ΣΙb – ΝΤΟ

ΡΕ – ΜΙb – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕ

ΜΙ – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ – ΣΙ – ΝΤΟ – ΡΕ – ΜΙ

ΦΑ – ΣΟΛb – ΛΑb – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕb – ΜΙb – ΦΑ

ΣΟΛ – ΛΑb – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕ – ΜΙb – ΦΑ – ΣΟΛ

ΛΑ – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕ – ΜΙ – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ

ΣΙ – ΝΤΟ – ΡΕ – ΜΙ – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ – ΣΙ

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου Ουσάκ  σε πεντάγραμμο
16 dromos ousak
Παρουσίαση του δρόμου Ουσάκ απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου Ουσάκ 
Παρουσίαση του δρόμου Ουσάκ σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY

Με παράσυρε το ρέμα – Me paresire to rema

Γυναικειος Λα- , Αντρικός Ρε-

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top