Konta sta ksimeromata – Fa minore (zeimpekiko)

Κοντά στα ξημερώματα – Konta sta ksimeromata

ΣτίχοιΧριστοδούλου Δημήτρης
Μουσική: Ζαμπέτας Γιώργος
Ρυθμός: Ζειμπέκικο
Δρόμος:   Νιαβεντ μινορε
Τονικότητα:   Φα- (Γυναικειος) , Fm (female)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

Κοντά στα ξημερώματα

Στιχουργός: Χριστοδούλου Δημήτρης

Συνθέτης: Ζαμπέτας Γιώργος

 

Κοντά στα ξημερώματα, κοντά στα ξημερώματα

Και πριν να βγει ο ήλιος

Την πόρτα μου εχτύπησε, την πόρτα μου εχτύπησε

Ένας χαμένος φίλος

 

Που ήσουν φίλε κι άργησες, που ήσουν φίλε κι άργησες

Τα χρόνια έχουν φύγει

Η πόρτα που σου άνοιξα, η πόρτα που σου άνοιξα

Χίλιες πληγές μ’ ανοίγει

 

Κάθε ρυτίδα σου καημός, κάθε ρυτίδα σου καημός

Κάθε ματιά σου πόνος

Και στα λευκά σου τα μαλλιά, και στα λευκά σου τα μαλλιά

Του χωρισμού ο χρόνος

 

Που ήσουν φίλε κι άργησες, που ήσουν φίλε κι άργησες

Τα χρόνια έχουν φύγει

Η πόρτα που σου άνοιξα, η πόρτα που σου άνοιξα

 

Χίλιες πληγές μ’ ανοίγει

  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
Βικη Μασχολιου
Κοντά στα ξημερώματα
Βικη Μασχολιου Κοντά στα ξημερώματα
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
904
39
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM

Ζεϊμπέκικο (ή ζεϊμπέκικος) είναι ελληνικός λαϊκός χορός. Το όνομά του οφείλεται στον εξισλαμισμένο ελληνικό πληθυσμό των Ζεϊμπέκων. Αναφέρεται ότι διαδόθηκε στα ελλαδικά αστικά κέντρα στα τέλη του 19ου αιώνα. Ωστόσο, η εμφάνισή του ανάγεται στα τέλη του 17ου αιώνα σε αστικά κέντρα όπως η Κωνσταντινούπολη και η Σμύρνη. 

Zeimpekiko Rhythm
Ζειμπέκικο Τέμπο 29
Zeimpekiko Rhythm  Ζειμπέκικο Τέμπο 29
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
904
39
BouzoukiSpace.com
  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο Νιαβέντ

Ο δρόμος Νιαβέντ είναι ένας από τους δρόμους που χρησιμοποιούνται στην ελληνική λαϊκή μουσική.

Ο ΝΙαβέντ δημιουργείται με το να βάλουμε ένα τετράχορδο νιαβέντ και ένα διαζευγμένο τετράχορδο χιτζάζ. Επίσης διαπιστώνουμε τη σχέση του Νιαβέντ με το Αρμονικό μινόρε. Δηλαδή εάν σε ένα αρμονικό μινόρε ανεβάσουμε την 4η βαθμίδα κατά ένα ημιτόνιο, θα προκύψει ο δρόμος Νιαβέντ:

ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ# ΛΑ ΣΙb ΝΤΟ# ΡΕ

Τα διαστήματα που προκύπτουν είναι τα εξής: Τ-Η-ΤΡ-Η-Η-ΤΡ-Η

Έτσι μπορούμε να «κατασκευάσουμε» το Νιαβέντ από όλους τους τόνους.

Οι βασικές συγχορδίες του δρόμου Νιαβέντ είναι: η πρώτη (-),η τέταρτη (-), η πέμπτη (dim)

ντο-ρε-μιb-φα#-σολ-λαb-σι-ντο

ρε-μι-φα-σολ#-λα-σιb-ντο#-ρε

μι-φα#-σολ-λα#-σι-ντο-ρε#-μι

φα-σολ-λαb-σι-ντο-ρεb-μι-φα

σολ-λα-σιb-ντο#-ρε-μιb-φα#-σολ

λα-σι-ντο-ρε#-μι-φα-σολ#-λα

σι-ντο#-ρε-μι#-φα#-σολ-λα#-σι

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ σε πεντάγραμμο
21_dromos_niavent
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου Νιαβέντ
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY

Κοντά στα ξημερώματα – Konta sta ksimeromata

Γυναικειος Φα- , Αντρικός Ντο-

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top