Kerasma – Matzore La (Roumpa)

Κέρασμα – Kerasma

Στίχοι Βαγγέλης Κωνσταντινίδης
Μουσική: Παραδοσιακό
Ρυθμός: Ρούμπα
Δρόμος:   Ματζόρε
Τονικότητα:   Λα+ (αντρικός) , A (male)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

Κέρασμα – Λόγια κλειδωμένα

Στίχοι:   Βαγγέλης Κωνσταντινίδης

Μουσική:   Παραδοσιακό

Βασίλης Παϊτέρης

 

Κέρασμα η ζωή μου κέρασμα

του ανέμου πέρασμα μοιάζει να `ναι ο καιρός

γίνομαι ένα μ’ όλους γίνομαι

κύκλος και ανοίγομαι μεγαλώνει κι ο Θεός

 

Έρχονται οι μέρες και περνάνε δανεικά ζητάνε

κόκκινα στολίδια σου φοράνε και σε παρατάνε

ό, τι μέχρι σήμερα δεν έκανες απόψε κάνε

λόγια κλειδωμένα άνοιξε

 

Μια κλωστή Δύση και Ανατολή

η Μεσόγειος ταξί που το μοιραζόμαστε

κι η ψυχή πάνω κάτω η ψυχή

μπαλαρίνα φωτεινή κι όλο ζαλιζόμαστε

 

 

Έρχονται οι μέρες και περνάνε δανεικά ζητάνε

  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
Βασίλης Παϊτέρης
Κέρασμα
Βασίλης Παϊτέρης Κέρασμα
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
2551
104
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM

Η Ρούμπα είναι ένας αστικός χορός που έγινε διεθνώς γνωστός από τις αρχές του 20ου αιώνα. Φέρεται να είναι επηρεασμένος από αφρικάνικούς χορούς και να σχετίζεται με το είδος της αφρό-κουβανικής μουσικής.

Ο χορός ρούμπα φέρεται με δύο εκδοχές (παραλλαγές): α) σε αργό ρυθμό, (γιάμπου ή γιαμπού) που βασίζεται στο κουβανέζικο αργό “σον” και β) στο γρήγορο ξέφρενο βραζιλιάνικο ρυθμό (γκούα-γκουάνκο). Τα βήματα και στις δύο εκδοχές είναι τα ίδια, η διαφορά τους είναι μόνο στο λίκνισμα των γοφών διατηρώντας όμως το κορμί και στις δύο περιπτώσεις ίσιο.

Οι μουσικές επιρροές της ρούμπας είναι από την μουσική των αφρικανών σκλάβων στην Κούβα και την μουσική των Ισπανών. Η Ρούμπα αναπτύχθηκε στην περιοχή της Αβάνας και Ματανζάς στο τέλος του 19ου αιώνα. Επειδή ήταν ένας πολύ ενεργητικός αφρό-κουβανικός χορός, συχνά απαγορεύονταν ως επικίνδυνος στους σκλάβους που τον χόρευαν. Η Ρούμπα χορεύεται σήμερα κυρίως στην Κούβα.

Τα βασικά στυλ Ρούμπας είναι το Γιάμπου (Yambú) που είναι το πιο παλιό και αργό στυλ και χορεύεται κυρίως από άτομα μεγάλης ηλικίας, το Γκουαγκουάνκο (Guaguancó) που είναι το πιο διαδεδομένο στυλ και χορεύεται σε γρήγορους έντονους ρυθμούς, όπως και το στυλ Κολομβίας (Columbia)

Οτι γραφει το Βικιπαίδεια !!!

Roumpa Rhythm
Ρούμπα Τέμπο 100
Roumpa Rhythm  Ρούμπα Τέμπο 100
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
2551
104
BouzoukiSpace.com
  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο Ράστ

Ο δρόμος Ραστ είναι ένας από τους δρόμους της ελληνικής λαϊκής μουσικής.

Ο Ραστ δημιουργείται με το να βάλουμε δύο τετράχορδα Ραστ στη σειρά. Δηλαδή, η δομή του είναι ένα τετράχορδο Ραστ και ένα διαζευγμένο τετράχορδο Ραστ στην πέμπτη βαθμίδα (αν η τονικότητα είναι ρε, η 5η βαθμίδα είναι το λα):

ρε-μι-φα#-σολ-λα-σι-ντο#-ρε Η μορφή αυτή του Ράστ, είναι όπως το ΜΑΤΖΟΡΕ, αλλά ο δρόμος Ράστ έχει πάρα πολλές παραλλαγές και διαφορετική ανιούσα από κατιούσα κλίμακα. Πχ μπορεί στην ανιούσα να αυξηθεί και η δεύτερη ( Μι#) ΡΕ-ΜΙ#-ΦΑ# και να αναιρεθεί η δίεση του προσαγωγέα ΝΤΟ αν η τονικότητα είναι από ΡΕ πάντα Για ένα πλούσιο ταξίμι μπορούμε επίσης να ορίσουμε ως τονικό κέντρο την τέταρτη ( Σολ ) ή την πέμπτη ( Λα ) και να μειώσουμε ή να αυξήσουμε με ένα γρήγορο πέρασμα τις νότες πριν και μετά το τονικό κέντρο. Επίσης αν στην ανιούσα περάσουμε ΧΟΥΖΑΜ και στην κατιούσα καθαρό ματζόρε, τότε πάλι έχουμε μια παραλλαγή του Ράστ. Τα διαστήματα που προκύπτουν είναι τα εξής: Τ-Τ-Η-Τ-Τ-Τ-Η

Τα παραπάνω όμως ισχύουν όταν το Ράστ βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Όταν βρίσκεται σε καθοδική πορεία η έβδομη βαθμίδα του χαμηλώνει κατα ένα ημιτόνιο. Δηλαδή η διαφορά του με τη ματζόρε κλίμακα είναι το χαμήλωμα της 7ης βαθμίδας όταν βρίσκεται σε καθοδική πορεία.

Έτσι μπορούμε να «κατασκευάσουμε» το Ράστ από όλους τους τόνους:

ΡΕ ΜΙ ΦΑ# ΣΟΛ ΛΑ ΣΙ ΝΤΟ# ΡΕ 

Οι βασικές συγχορδίες του δρόμου Ραστ είναι: η πρώτη (+), η δεύτερη (-), η τέταρτη (+), η πέμπτη(+).

Δηλαδή στην τονικότητα Ρε του δρόμου Ράστ, οι βασικές συγχορδίες είναι: η Ρε+, η Μι-, η Σολ+ και η Λα+.

Με αυτόν τον τρόπο βρίσκουμε και τις βασικές συγχορδίες στις υπόλοιπες τονικότητες.

Αυτό που μπορεί να χαρακτηρίσει ένα κομμάτι σαν Ραστ και όχι σαν ματζόρε, είναι αφ’ ενός το χαμήλωμα της 7ης βαθμίδας κατά ένα ημιτόνιο και αφ’ ετέρου η στάση που επιμένει να κάνει η μελωδία στη 2η βαθμίδα.

Ο Δρόμος Ραστ στην κατιούσα κλίμακά του και με ελαττωμένη την 7η βαθμίδα ονομαζόταν Υποφρύγιος τρόπος στην Αρχαία Ελληνική μουσική και ξεκινούσε με βάση το φθόγγο Σολ.

ντο-ρε-μι-φα-σολ-λα-σι-ντο

ρε-μι-φα#-σολ-λα-σι-ντο#-ρε

μι-φα#-σολ#-λα-σι-ντο#-ρε#-μι

φα-σολ-λα-σιb-ντο-ρε-μι-φα

σολ-λα-σι-ντο-ρε-μι-φα#-σολ

λα-σι-ντο#-ρε-μι-φα#-σολ#-λα

σι-ντο#-ρε#-μι-φα#-σολ#-λα#-σι

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου Ράστ σε πεντάγραμμο
11_dromos_rast
Παρουσίαση του δρόμου Ράστ απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου Ράστ
Παρουσίαση του δρόμου Ράστ σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY

Κέρασμα – Kerasma

Γυναικειος Ρε+ , Αντρικός Λα+

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top