Kaimo Mes Tin Kardoula Mou – Xouzam G (zeimpekiko)

Καημό μεσ΄ την καρδούλα μου – Kaimo mes tin kardoula mou

ΣτίχοιΣκαρβέλη Δήμητρα
Μουσική: Ροβερτάκης Γιώργος
Ρυθμός: Ζειμπέκικο
Δρόμος:   Χουζάμ ματζόρε
Τονικότητα:   Σολ+ (αντρικός) , G (male)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

Καημό μεσ΄ την καρδούλα μου

Στίχοι: Σκαρβέλη Δήμητρα

Μουσική: Ροβερτάκης Γιώργος

 

Καημό μεσ’ στην καρδούλα μου

απόκτησα και πόνο

απ’ τον καιρό που έμπλεξα

με `σένανε και λιώνω

 

Κάθε βραδάκι με γελάς

γιατί Θεό δεν έχεις

σε περιμένω, άπονη, 

μα `συ με άλλον τρέχεις

 

Αλήθεια δε μου λες ποτέ

αν μ’ αγαπάς δεν ξέρω

Σε βλέπω μ’ άλλον και μιλάς

και μέσα μου υποφέρω

 

Αφού για `μένα δεν πονάς

και άλλονε λατρεύεις

δε θέλω να με ξαναϊδείς

 

και να με κοροϊδεύεις

  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
stratos pougioumtzis
Καημό μεσ΄ την καρδούλα μου
stratos pougioumtzis Καημό μεσ΄ την καρδούλα μου
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
904
39
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM

Ζεϊμπέκικο (ή ζεϊμπέκικος) είναι ελληνικός λαϊκός χορός. Το όνομά του οφείλεται στον εξισλαμισμένο ελληνικό πληθυσμό των Ζεϊμπέκων. Αναφέρεται ότι διαδόθηκε στα ελλαδικά αστικά κέντρα στα τέλη του 19ου αιώνα. Ωστόσο, η εμφάνισή του ανάγεται στα τέλη του 17ου αιώνα σε αστικά κέντρα όπως η Κωνσταντινούπολη και η Σμύρνη. 

Zeimpekiko Rhythm
Ζειμπέκικο Τέμπο 29
Zeimpekiko Rhythm  Ζειμπέκικο Τέμπο 29
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
904
39
BouzoukiSpace.com
  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο Χουζάμ

Ο δρόμος Χουζάμ είναι ένας από τους δρόμους που χρησιμοποιούνται στην ελληνική λαϊκή μουσική.

Ο Χουζάμ δημιουργείται με το να βάλουμε ένα τετράχορδο χουζάμ και ένα διαζευγμένο τετράχορδο Χιτζάζ, ή με ένα τετράχορδο χουζάμ και ένα συνημμένο πεντάχορδο Νικρίζ:

ΡΕ ΜΙ# ΦΑ# ΣΟΛ ΛΑ ΣΙb ΝΤΟ# ΡΕ

Τα διαστήματα που προκύπτουν είναι τα εξής: ΤΡ-Η-Η-Τ-H-ΤΡ-Η

 Οταν βρίσκεται σε καθοδική πορεία, μπορεί να κρατήσει την αρχική του μορφή ή να χαμηλώσει την έβδομη βαθμίδα.

Έτσι μπορούμε να «κατασκευάσουμε» το Χουζάμ από όλους τους τόνους.

Οι βασικές συγχορδίες του δρόμου Χουζάμ είναι: η πρώτη (+), η τέταρτη (-), η πέμπτη(+).

Δηλαδή στην τονικότητα Ρε του δρόμου Χουζάμ, οι βασικές συγχορδίες είναι: η Ρε+, η Σολ- και η Λα+.

ντο-ρε#-μι-φα-σολ-λαb-σι-ντο

ρε-μι#-φα#-σολ-λα-σιb-ντο#-ρε

μι-φαx(σολ)-σολ#-λα-σι-ντο-ρε#-μι

φα-σολ#-λα-σιb-ντο-ρεb-μι#-φα

σολ-λα#-σι-ντο-ρε-μιb-φα#-σολ

λα-σι#-ντο#-ρε-μι-φα-σολ#-λα

σι-ντοx(ρε)-ρε#-μι-φα#-σολ-λα#-σι

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου
Χουζάμ σε πεντάγραμμο
12_dromos_xouzam
Παρουσίαση του δρόμου
Χουζάμ απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου
Χουζάμ
Παρουσίαση του δρόμου
Χουζάμ σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY

Καημό μεσ΄ την καρδούλα μου – Kaimo mes tin kardoula mou

Γυναικειος Ντο+ , Αντρικός Σολ+

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top