Itia itia – Armoniko Gm (Tsamiko)

Ιτιά – Itia

ΣτίχοιΤάσος Οικονόμου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος
Ρυθμός: Τσάμικος
Δρόμος:   Αρμονικό μινορε
Τονικότητα:   Σολ- (αντρικός) , Gm (male)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

Ιτιά

Στίχοι:Δημοτικό/Παραδοσιακό

Μουσική: Δημοτικό/Παραδοσιακό

 

Λύδια Γιώτα

 

Ιτιά, ιτιά λουλουδιασμένη, αχ, πώς μοσχοβολάς καημένη

 

Ιτιά, ιτιά μέσα στο ρέμα, πως σ’ αγαπώ δεν είναι ψέμα

 

Ιτιά μου σε παρακαλώ, σκύψε να κόψω τον ανθό

 

 

Στη Ρούμελη και στο Μοριά, όλοι χορεύουν την ιτιά

  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
Λύδια Γιώτα
Ιτια ιτια
Λύδια Γιώτα Ιτια ιτια
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1069
45
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM

Ο Τσάμικος είναι παραδοσιακός ελληνικός χορός.
Χορεύεται σε κύκλο με ρυθμό 3/4. Παλιότερα ο τσάμικος χορευόταν μόνο από άνδρες, αλλά στη σύγχρονη εποχή παίρνουν μέρος και γυναίκες.

Η ετυμολογία της λέξης προέρχεται από τη λέξη τσάμης, που σημαίνει “ψηλός”, και αναφέρεται μεταφορικά στο λεβέντικο ανάστημα που κατά παράδοση διαθέτουν οι χορευτές, αφού “τσάμι” λέγεται το έλατο ή πεύκο σε ορισμένες περιοχές. Κατά άλλη εκδοχή η ονομασία προέρχεται από την Τσαμουριά, περιοχή της Θεσπρωτίας στην Ήπειρο.[εκκρεμεί παραπομπή] Ονομάζεται επίσης και Κλέφτικος, καθώς χορεύονταν από τους Κλέφτες την εποχή της Τουρκοκρατίας.

Tsamiko Rhythm
Τσάμικο
Tsamiko Rhythm  Τσάμικο
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1069
45
BouzoukiSpace.com
  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο Αρμονικό μινόρε

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΑΡΜΟΝΙΚΟΣ ΜΙΝΟΡΕ είναι δρόμος δυτικός που συναντάται παντού. Ιδιαίτερα προσφιλής και στο ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ. Έχει άμεση συγγένεια με τον ΔΡΟΜΟ ΝΙΑΒΕΝΤΙ και η μόνη διαφορά τους έιναι η τέταρτη βαθμίδα που στον ΝΙΑΒΕΝΤΙ αυξάνεται για να σχηματίσει τριημιτόνιο με την πέμπτη ( 3Η ), για να δώσει έτσι μια πιο ανατολίτικη υφή.

ρε-μι-φα-σολ-λα-σιb-ντο#-ρε

Η τονική ακολουθία του είναι η εξής:

Τ-Η-Τ-Τ-Η-3Η-Η

Σχηματίζει τριημιτόνιο η έκτη βαθμίδα με τον προσαγωγέα.

Για να μετατρέψουμε οποιαδήποτε Κλίμακα Φυσικού Μινόρε σε αντίστοιχη Αρμονικού Μινόρε απλώς ανεβάζουμε την 7η νότα κατά ένα ημιτόνιο.

Πχ για να μετατρέψουμε την G μινόρε φυσικό σε G μινόρε Αρμονικό μετατρέπουμε την σε F#.

Το χαρακτηριστικό της ελάσσονος αρμονικής είναι το τρι-ημιτόνιο μεταξύ VI – VII (όξυνση του προσαγωγέα).

Προσαγωγέας είναι η VII νότα μιας κλίμακας ή πιο απλά η προτελευταία νότα της κλίμακας. 

Για μεγαλύτερη εξάσκηση μελετήστε την παρακάτω φωτογραφία με όλες τις κλίμακες Αρμονικού Μινόρε στις οποίες έχουμε τεράστιο ελληνικό ρεπερτόριο.

ντο-ρε-μιb-φα-σολ-λαb-σι-ντο

ρε-μι-φα-σολ-λα-σιb-ντο#-ρε

μι-φα#-σολ-λα-σι-ντο-ρε#-μι

φα-σολ-λαb-σιb-ντο-ρεb-μι-φα

σολ-λα-σιb-ντο-ρε-μιb-φα#-σολ

λα-σι-ντο-ρε-μι-φα-σολ#-λα

σι-ντο#-ρε-μι-φα#-σολ-λα#-σι

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου
Αρμονικό μινόρε σε πεντάγραμμο
20 dromos armoniko minore
Παρουσίαση του δρόμου Αρμονικό μινόρε απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου Αρμονικό μινόρε
Παρουσίαση του δρόμου Αρμονικό μινόρε σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY

Ιτιά – Itia

Γυναικειος ΝΤΟ- , Αντρικός ΣΟΛ-

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top