Fige Ki Ase Me – Ousak Dm (roumpa)

Φύγε κι άσε με – Fige ki ase me

Στίχοι Κώστας Βίρβος
Μουσική: Πάνος Γαβαλάς
Ρυθμός: Ρούμπα
Δρόμος:   Ουσακ μινορε
Τονικότητα:   Ρε- (αντρικός) , Dm (male)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

Φύγε κι άσε με 

Στίχοι:   Κώστας Βίρβος

Μουσική:   Πάνος Γαβαλάς

Πάνος Γαβαλάς 

 

Φύγε κι άσε με ν’ απομείνω μόνος μου

φύγε κι άσε με να με λειώνει ο πόνος μου

και μη νοιάζεσαι τι θα γίνω στη ζωή

φύγε κι άσε με η καρδιά μου να καεί

 

Στη φτωχή καρδιά που σ’ αγάπησε πολύ

δώσε μ’ απονιά τη χαριστική βολή

 

Δίχως αφορμή θέλεις να χωρίσουμε, 

την αγάπη μας θέλεις να τη σβήσουμε

όλα γκρέμισ’ τα αφού πια δε μ’ αγαπάς

φύγε κι άσε με και για μένα μη ρωτάς

 

Για χατίρι σου άσπρισα και γέρασα

τόσα βάσανα στη ζωή μου πέρασα

τώρα δώσε μου κι άλλη πίκρα για να πιω

φύγε κι άσε με να πεθάνω να χαθώ

 

Στη φτωχή καρδιά που σ’ αγάπησε πολύ

 

δώσε μ’ απονιά τη χαριστική βολή

  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
Στελιος Καζαντζιδης
Φύγε κι άσε με
Στελιος Καζαντζιδης Φύγε κι άσε με
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
704
30
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM

Η Ρούμπα είναι ένας αστικός χορός που έγινε διεθνώς γνωστός από τις αρχές του 20ου αιώνα. Φέρεται να είναι επηρεασμένος από αφρικάνικούς χορούς και να σχετίζεται με το είδος της αφρό-κουβανικής μουσικής.

Ο χορός ρούμπα φέρεται με δύο εκδοχές (παραλλαγές): α) σε αργό ρυθμό, (γιάμπου ή γιαμπού) που βασίζεται στο κουβανέζικο αργό “σον” και β) στο γρήγορο ξέφρενο βραζιλιάνικο ρυθμό (γκούα-γκουάνκο). Τα βήματα και στις δύο εκδοχές είναι τα ίδια, η διαφορά τους είναι μόνο στο λίκνισμα των γοφών διατηρώντας όμως το κορμί και στις δύο περιπτώσεις ίσιο.

Οι μουσικές επιρροές της ρούμπας είναι από την μουσική των αφρικανών σκλάβων στην Κούβα και την μουσική των Ισπανών. Η Ρούμπα αναπτύχθηκε στην περιοχή της Αβάνας και Ματανζάς στο τέλος του 19ου αιώνα. Επειδή ήταν ένας πολύ ενεργητικός αφρό-κουβανικός χορός, συχνά απαγορεύονταν ως επικίνδυνος στους σκλάβους που τον χόρευαν. Η Ρούμπα χορεύεται σήμερα κυρίως στην Κούβα.

Τα βασικά στυλ Ρούμπας είναι το Γιάμπου (Yambú) που είναι το πιο παλιό και αργό στυλ και χορεύεται κυρίως από άτομα μεγάλης ηλικίας, το Γκουαγκουάνκο (Guaguancó) που είναι το πιο διαδεδομένο στυλ και χορεύεται σε γρήγορους έντονους ρυθμούς, όπως και το στυλ Κολομβίας

Roumpa Rhythm
Ρούμπα Τέμπο 100
Roumpa Rhythm  Ρούμπα Τέμπο 100
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
704
30
BouzoukiSpace.com
  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο ουσάκ

Ουσάκ είναι ένας από τους τους πιο διαδεδομένους δρόμους στην ελληνική λαϊκή μουσική.

ΡΕ – ΜΙb – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕ

Ο Ουσάκ δημιουργείται με το να βάλουμε ένα τετράχορδο ουσάκ και ένα συνημμένο πεντάχορδο μινόρε:Ε Τα διαστήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:       Η-Τ-Τ-Τ-Η-Τ-Τ

Εδώ πρέπει να διευκρινιστεί πως στην Ελλάδα όταν λέμε ουσάκ εννούμε τον δρόμο που αντιστοιχεί σε αυτόν που όλος ο υπόλοιπος κόσμος θα ονόμαζε κουρντί (ρε μιb φα σολ). Και αντίστροφα όταν λέμε κουρντί, οι ξένοι καταλαβαίνουν ουσάκ (ρε μι φαb σολ).

Οι βασικές συγχορδίες του δρόμου Ουσάκ είναι: η πρώτη (-), η τέταρτη (-) και η έβδομη(-).

Δηλαδή στην τονικότητα Ρε του δρόμου Ουσάκ, οι βασικές συγχορδίες είναι: η Ρε-, η Σολ- και η Ντο-. Με αυτόν τον τρόπο βρίσκουμε και τις βασικές συγχορδίες στις υπόλοιπες τονικότητες.

Δευτερεύουσες συχορδίες που χρησιμοποιούνται είναι η 2η+ και η 3η+

Έτσι μπορούμε να «κατασκευάσουμε» το Ουσάκ από όλους τους τόνους.

ΝΤΟ- ΡΕb – ΜΙb – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑb – ΣΙb – ΝΤΟ

ΡΕ – ΜΙb – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕ

ΜΙ – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ – ΣΙ – ΝΤΟ – ΡΕ – ΜΙ

ΦΑ – ΣΟΛb – ΛΑb – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕb – ΜΙb – ΦΑ

ΣΟΛ – ΛΑb – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕ – ΜΙb – ΦΑ – ΣΟΛ

ΛΑ – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕ – ΜΙ – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ

ΣΙ – ΝΤΟ – ΡΕ – ΜΙ – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ – ΣΙ

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου Ουσάκ  σε πεντάγραμμο
16 dromos ousak
Παρουσίαση του δρόμου Ουσάκ απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου Ουσάκ 
Παρουσίαση του δρόμου Ουσάκ σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY

Φύγε κι άσε με – Fige ki ase me

Γυναικειος Σολ- , Αντρικός Ρε-

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *