Ematha pos eisai maggas – Fa Niavent (zeimpekiko)

Έμαθα πως είσαι μάγκας – Ematha pos eisai maggas

ΣτίχοιΣκαρβέλη Δήμητρα
Μουσική: Σκαρβέλης Κώστας
Ρυθμός:   Ζειμπέκικο
Δρόμος:   Νιαβεντ μινορε
Τονικότητα:   Φα- (αντρικός) , Fm (male)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

Έμαθα πως είσαι μάγκας

Στίχοι: Σκαρβέλη Δήμητρα

Μουσική: Σκαρβέλης Κώστας

 

Έμαθα πως είσαι μάγκας

είσαι και μερακλής

πως γυρίζεις στις ταβέρνες

είσαι και μπελαλής

 

Τουρνέ και τούρνε

τουρνενέ

πες το βρε μάγκα

βρε μάγκα μου το ναι

 

Έμαθα πως παίζεις ζάρια

στις λέσχες πως γυρνάς

και στο σπίτι σου τα βράδια

ποτέ σου δεν πατάς

 

Τουρνέ και τούρνε

τουρνενέ

πες το βρε μάγκα

βρε μάγκα μου το ναι

  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
Χρηστακης
Έμαθα πως είσαι μάγκας
Χρηστακης Έμαθα πως είσαι μάγκας
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1116
58
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM

Ζεϊμπέκικο (ή ζεϊμπέκικος) είναι ελληνικός λαϊκός χορός. Το όνομά του οφείλεται στον εξισλαμισμένο ελληνικό πληθυσμό των Ζεϊμπέκων. Αναφέρεται ότι διαδόθηκε στα ελλαδικά αστικά κέντρα στα τέλη του 19ου αιώνα. Ωστόσο, η εμφάνισή του ανάγεται στα τέλη του 17ου αιώνα σε αστικά κέντρα όπως η Κωνσταντινούπολη και η Σμύρνη. 

Zeimpekiko Rhythm
Ζειμπέκικο Τέμπο 29
Zeimpekiko Rhythm  Ζειμπέκικο Τέμπο 29
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1116
58
BouzoukiSpace.com
  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο Νιαβέντ

Ο δρόμος Νιαβέντ είναι ένας από τους δρόμους που χρησιμοποιούνται στην ελληνική λαϊκή μουσική.

Ο ΝΙαβέντ δημιουργείται με το να βάλουμε ένα τετράχορδο νιαβέντ και ένα διαζευγμένο τετράχορδο χιτζάζ. Επίσης διαπιστώνουμε τη σχέση του Νιαβέντ με το Αρμονικό μινόρε. Δηλαδή εάν σε ένα αρμονικό μινόρε ανεβάσουμε την 4η βαθμίδα κατά ένα ημιτόνιο, θα προκύψει ο δρόμος Νιαβέντ:

ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ# ΛΑ ΣΙb ΝΤΟ# ΡΕ

Τα διαστήματα που προκύπτουν είναι τα εξής: Τ-Η-ΤΡ-Η-Η-ΤΡ-Η

Έτσι μπορούμε να «κατασκευάσουμε» το Νιαβέντ από όλους τους τόνους.

Οι βασικές συγχορδίες του δρόμου Νιαβέντ είναι: η πρώτη (-),η τέταρτη (-), η πέμπτη (dim)

ντο-ρε-μιb-φα#-σολ-λαb-σι-ντο

ρε-μι-φα-σολ#-λα-σιb-ντο#-ρε

μι-φα#-σολ-λα#-σι-ντο-ρε#-μι

φα-σολ-λαb-σι-ντο-ρεb-μι-φα

σολ-λα-σιb-ντο#-ρε-μιb-φα#-σολ

λα-σι-ντο-ρε#-μι-φα-σολ#-λα

σι-ντο#-ρε-μι#-φα#-σολ-λα#-σι

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ σε πεντάγραμμο
21_dromos_niavent
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου Νιαβέντ
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY

Έμαθα πως είσαι μάγκας – Ematha pos eisai maggas

Γυναικειος Ντο- , Αντρικός Φα-

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top