Dikaioma mou – Minore Nto (Roumpa)

Δικαίωμα μου – Dikaioma mou

Στίχοι Βασίλης Γιαννόπουλος
Μουσική: Χρήστος Δάντης
Ρυθμός: Ρούμπα
Δρόμος:   Διατονίκο μινορε
Τονικότητα:   Ντο- (αντρικός) , Cm (male)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

Δικαίωμα μου

Στίχοι:   Βασίλης Γιαννόπουλος

Μουσική:   Χρήστος Δάντης

Πασχάλης Τερζής

 

Εγώ χειμώνες δε φοβήθηκα ποτέ μου

ποτέ δεν έβαλα νερό μεσ’στο κρασί

εγώ δε γέρνω με το φύσημα του ανέμου

και δε θα αλλάξω επειδή το θες εσύ

 

Δικαίωμα μου να γυρνώ στο σπίτι τα χαράματα

δικιά μου είναι η ζωή και μου ανήκει

εγώ δεν είμαι απ’αυτούς που ξεγελάς με κλάματα

εγώ είμαι μάτια μου απ’τη Θεσσαλονίκη

 

Εγώ δε ζήτησα βοήθεια από κανένα

μονάχος στάθηκα σαν δέντρο στο βοριά

μπορεί να έδειξα το πάθος μου για σένα

μα δεν μπορείς να μου αλλάξεις τα μυαλά

 

Δικαίωμα μου να γυρνώ στο σπίτι τα χαράματα

δικιά μου είναι η ζωή και μου ανήκει

εγώ δεν είμαι απ’αυτούς που ξεγελάς με κλάματα

εγώ είμαι μάτια μου απ’τη Θεσσαλονίκη

  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
Πασχάλης Τερζής
Δικαίωμα μου
Πασχάλης Τερζής Δικαίωμα μου
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
707
30
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM

Η Ρούμπα είναι ένας αστικός χορός που έγινε διεθνώς γνωστός από τις αρχές του 20ου αιώνα. Φέρεται να είναι επηρεασμένος από αφρικάνικούς χορούς και να σχετίζεται με το είδος της αφρό-κουβανικής μουσικής.

Ο χορός ρούμπα φέρεται με δύο εκδοχές (παραλλαγές): α) σε αργό ρυθμό, (γιάμπου ή γιαμπού) που βασίζεται στο κουβανέζικο αργό “σον” και β) στο γρήγορο ξέφρενο βραζιλιάνικο ρυθμό (γκούα-γκουάνκο). Τα βήματα και στις δύο εκδοχές είναι τα ίδια, η διαφορά τους είναι μόνο στο λίκνισμα των γοφών διατηρώντας όμως το κορμί και στις δύο περιπτώσεις ίσιο.

Οι μουσικές επιρροές της ρούμπας είναι από την μουσική των αφρικανών σκλάβων στην Κούβα και την μουσική των Ισπανών. Η Ρούμπα αναπτύχθηκε στην περιοχή της Αβάνας και Ματανζάς στο τέλος του 19ου αιώνα. Επειδή ήταν ένας πολύ ενεργητικός αφρό-κουβανικός χορός, συχνά απαγορεύονταν ως επικίνδυνος στους σκλάβους που τον χόρευαν. Η Ρούμπα χορεύεται σήμερα κυρίως στην Κούβα.

Τα βασικά στυλ Ρούμπας είναι το Γιάμπου (Yambú) που είναι το πιο παλιό και αργό στυλ και χορεύεται κυρίως από άτομα μεγάλης ηλικίας, το Γκουαγκουάνκο (Guaguancó) που είναι το πιο διαδεδομένο στυλ και χορεύεται σε γρήγορους έντονους ρυθμούς, όπως και το στυλ Κολομβίας (Columbia)

Roumpa Rhythm
Ρούμπα Τέμπο 100
Roumpa Rhythm  Ρούμπα Τέμπο 100
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
707
30
BouzoukiSpace.com
  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο  μινόρε

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΔΙΑΤΟΝΙΚΟ ΜΙΝΟΡΕ ονομάζεται και ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ. Έχει άμεση συγγένεια με τον ΔΡΟΜΟ ΟΥΣΑΚ και η μόνη διαφορά τους έιναι η δύτερη βαθμίδα που στον ΟΥΣΑΚ μειώνεται για να σχηματίσει ημιτόνιο με την πρώτη( Η ). Η τονική ακολουθία του είναι η εξής:

Τ-Η-Τ-Τ-Η-Τ-Τ.

ΝΤΟ ΡΕ ΜΙb ΦΑ ΣΟΛ ΛΑb ΣΙb ΝΤΟ

ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ ΛΑ ΣΙb ΝΤΟ ΡΕ

ΜΙ ΦΑ# ΣΟΛ ΛΑ ΣΙ ΝΤΟ ΡΕ MI

ΦΑ ΣΟΛ ΛΑb ΣΙb ΝΤΟ ΡΕb MIb ΦΑ

ΣΟΛ ΛΑ ΣΙb ΝΤΟ ΡΕ ΜΙb ΦΑ ΣΟΛ

ΛΑ ΣΙ ΝΤΟ ΡΕ MI ΣΟΛ ΛΑ

ΣΙ ΝΤΟ# ΡΕ MI ΦΑ# ΣΟΛ ΛΑ ΣΙ

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου
 μινόρε σε πεντάγραμμο
dromos-diatoniko-minore
Παρουσίαση του δρόμου
μινόρε απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου μινόρε
Παρουσίαση του δρόμου
μινόρε σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY

Δικαίωμα μου – Dikaioma mou

Γυναικειος Φα- , Αντρικός Ντο-

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *