Aspro poukamiso foro – Niavent Gm (zeimpekiko)

Ασπρο πουκάμισο φορώ- Aspro poukamiso foro

ΣτίχοιΕυτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης
Ρυθμός:   Ζειμπέκικο
Δρόμος:   Νιαβεντ μινορε
Τονικότητα:   Σολ- (αντρικός) , Gm (male)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

Άσπρο πουκάμισο φορώ

Στίχοι:   Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου

Μουσική:   Βασίλης Τσιτσάνης

 

  1. Στέλιος Καζαντζίδης

 

Άσπρο πουκάμισο φορώ

και μαύρο θα το βάψω

μαύρα είν’ τα μάτια που αγαπώ

γι’ αυτά κοντεύω να χαθώ

γι’ αυτά πολύ θα κλάψω

 

Μαύρα μου μάτια εγώ για σας

έκλαψα και θα κλάψω

και τ’ άσπρο μου πουκάμισο

στα μαύρα θα το βάψω

 

Έχω καεί έχω ψηθεί

στα χέρια τα δικά σου

το βλέπω θα καταστραφώ

και όμως να φύγω δεν μπορώ

στιγμή από κοντά σου

 

Μαύρα μου μάτια εγώ για σας

έκλαψα και θα κλάψω

και τ’ άσπρο μου πουκάμισο

στα μαύρα θα το βάψω

 

Μαύρο πουκάμισο θα βρω

μαύρο σαν την καρδιά σου

για να ταιριάζει η φορεσιά

στα βάσανά μου τα βαριά

 

όπου τραβώ κοντά σου

  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
Στέλιος Καζαντζίδης
Άσπρο πουκάμισο φορώ
Στέλιος Καζαντζίδης Άσπρο πουκάμισο φορώ
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1069
45
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM

Ζεϊμπέκικο (ή ζεϊμπέκικος) είναι ελληνικός λαϊκός χορός. Το όνομά του οφείλεται στον εξισλαμισμένο ελληνικό πληθυσμό των Ζεϊμπέκων. Αναφέρεται ότι διαδόθηκε στα ελλαδικά αστικά κέντρα στα τέλη του 19ου αιώνα. Ωστόσο, η εμφάνισή του ανάγεται στα τέλη του 17ου αιώνα σε αστικά κέντρα όπως η Κωνσταντινούπολη και η Σμύρνη. 

Zeimpekiko Rhythm
Ζειμπέκικο Τέμπο 29
Zeimpekiko Rhythm  Ζειμπέκικο Τέμπο 29
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1069
45
BouzoukiSpace.com
  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο Νιαβέντ

Ο δρόμος Νιαβέντ είναι ένας από τους δρόμους που χρησιμοποιούνται στην ελληνική λαϊκή μουσική.

Ο ΝΙαβέντ δημιουργείται με το να βάλουμε ένα τετράχορδο νιαβέντ και ένα διαζευγμένο τετράχορδο χιτζάζ. Επίσης διαπιστώνουμε τη σχέση του Νιαβέντ με το Αρμονικό μινόρε. Δηλαδή εάν σε ένα αρμονικό μινόρε ανεβάσουμε την 4η βαθμίδα κατά ένα ημιτόνιο, θα προκύψει ο δρόμος Νιαβέντ:

ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ# ΛΑ ΣΙb ΝΤΟ# ΡΕ

Τα διαστήματα που προκύπτουν είναι τα εξής: Τ-Η-ΤΡ-Η-Η-ΤΡ-Η

Έτσι μπορούμε να «κατασκευάσουμε» το Νιαβέντ από όλους τους τόνους.

Οι βασικές συγχορδίες του δρόμου Νιαβέντ είναι: η πρώτη (-),η τέταρτη (-), η πέμπτη (dim)

ντο-ρε-μιb-φα#-σολ-λαb-σι-ντο

ρε-μι-φα-σολ#-λα-σιb-ντο#-ρε

μι-φα#-σολ-λα#-σι-ντο-ρε#-μι

φα-σολ-λαb-σι-ντο-ρεb-μι-φα

σολ-λα-σιb-ντο#-ρε-μιb-φα#-σολ

λα-σι-ντο-ρε#-μι-φα-σολ#-λα

σι-ντο#-ρε-μι#-φα#-σολ-λα#-σι

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ σε πεντάγραμμο
21_dromos_niavent
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου Νιαβέντ
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY

Άσπρο πουκάμισο φορώ- Γυναικειος Ντο- , Αντρικός Σολ-

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top