Alana – Ousak Em (zeimpekiko)

Στην Αλανα – Stin Alana

ΣτίχοιΜιχάλης Κακογιάννης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις
Ρυθμός:   Ζειμπέκικο
Δρόμος:   Νιαβεντ μινορε
Τονικότητα:   Σι– (αντρικός) , Βm (male)

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

Στην αλάνα

Στίχοι:   Λευτέρης Παπαδόπουλος

Μουσική:   Γιάννης Σπανός

1. Γιώργος Νταλάρας

 

Σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι ήσουνα νέο παλληκάρι

σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι ήτανε τέσσεροι φαντάροι

σ’ έστησαν σε μια γωνιά και σημαδεύαν την καρδιά σου

σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι ήταν πρωί και παγωνιά

 

Σε καρτερούσε η ζωή και μια παραδουλεύτρα μάνα

κι έγινες κείνο το πρωί κόκκινο κρίνο στην αλάνα

 

Σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι έκλαιγε η μοίρα σου παρέκει

σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι είχε κι ο χάροντας τουφέκι

σ’ έστησαν σε μια γωνιά και τους κοιτούσες και γελούσες

σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι ήταν πρωί και παγωνιά

 

Σε καρτερούσε η ζωή και μια παραδουλεύτρα μάνα

κι έγινες κείνο το πρωί κόκκινο κρίνο στην αλάνα

[zoomsounds_player artistname="Γιώργος Νταλάρας" songname="Στην Αλανα - Stin Alana" type="detect" dzsap_meta_source_attachment_id="3195" source="https://bouzoukispace.com/wp-content/uploads/2019/04/alana.mp3" thumb="https://bouzoukispace.com/wp-content/uploads/2019/04/stin-alana.png" config="makis" autoplay="off" loop="off" open_in_ultibox="off" enable_likes="on" enable_views="on" play_in_footer_player="off" enable_download_button="off" download_custom_link_enable="off"]

Ζεϊμπέκικο (ή ζεϊμπέκικος) είναι ελληνικός λαϊκός χορός. Το όνομά του οφείλεται στον εξισλαμισμένο ελληνικό πληθυσμό των Ζεϊμπέκων. Αναφέρεται ότι διαδόθηκε στα ελλαδικά αστικά κέντρα στα τέλη του 19ου αιώνα. Ωστόσο, η εμφάνισή του ανάγεται στα τέλη του 17ου αιώνα σε αστικά κέντρα όπως η Κωνσταντινούπολη και η Σμύρνη. 

[zoomsounds_player artistname="Zeimpekiko Rhythm" songname=" Ζειμπέκικο Τέμπο 29" type="detect" dzsap_meta_source_attachment_id="3195" source="https://bouzoukispace.com/wp-content/uploads/2018/04/Zeimpekiko-29.mp3" thumb="https://bouzoukispace.com/wp-content/uploads/2019/04/ZEIMPEKIKO.png" config="makis" autoplay="off" loop="off" open_in_ultibox="off" enable_likes="on" enable_views="on" play_in_footer_player="off" enable_download_button="off" download_custom_link_enable="off"]
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο ουσάκ

Ουσάκ είναι ένας από τους τους πιο διαδεδομένους δρόμους στην ελληνική λαϊκή μουσική.

ΡΕ – ΜΙb – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕ

Ο Ουσάκ δημιουργείται με το να βάλουμε ένα τετράχορδο ουσάκ και ένα συνημμένο πεντάχορδο μινόρε:Ε Τα διαστήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:       Η-Τ-Τ-Τ-Η-Τ-Τ

Εδώ πρέπει να διευκρινιστεί πως στην Ελλάδα όταν λέμε ουσάκ εννούμε τον δρόμο που αντιστοιχεί σε αυτόν που όλος ο υπόλοιπος κόσμος θα ονόμαζε κουρντί (ρε μιb φα σολ). Και αντίστροφα όταν λέμε κουρντί, οι ξένοι καταλαβαίνουν ουσάκ (ρε μι φαb σολ).

Οι βασικές συγχορδίες του δρόμου Ουσάκ είναι: η πρώτη (-), η τέταρτη (-) και η έβδομη(-).

Δηλαδή στην τονικότητα Ρε του δρόμου Ουσάκ, οι βασικές συγχορδίες είναι: η Ρε-, η Σολ- και η Ντο-. Με αυτόν τον τρόπο βρίσκουμε και τις βασικές συγχορδίες στις υπόλοιπες τονικότητες.

Δευτερεύουσες συχορδίες που χρησιμοποιούνται είναι η 2η+ και η 3η+

Έτσι μπορούμε να «κατασκευάσουμε» το Ουσάκ από όλους τους τόνους.

ΝΤΟ- ΡΕb – ΜΙb – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑb – ΣΙb – ΝΤΟ

ΡΕ – ΜΙb – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕ

ΜΙ – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ – ΣΙ – ΝΤΟ – ΡΕ – ΜΙ

ΦΑ – ΣΟΛb – ΛΑb – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕb – ΜΙb – ΦΑ

ΣΟΛ – ΛΑb – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕ – ΜΙb – ΦΑ – ΣΟΛ

ΛΑ – ΣΙb – ΝΤΟ – ΡΕ – ΜΙ – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ

ΣΙ – ΝΤΟ – ΡΕ – ΜΙ – ΦΑ – ΣΟΛ – ΛΑ – ΣΙ

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου Ουσάκ  σε πεντάγραμμο
16 dromos ousak
Παρουσίαση του δρόμου Ουσάκ απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου Ουσάκ 
Παρουσίαση του δρόμου Ουσάκ σε τέσσερις θέσεις

Στην Αλανα – Γυναικειος Λα- , Αντρικός Μι-

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top