Agalma – Diatoniko Cm (zeimpekiko)

Το άγαλμα – To agalma

ΣτίχοιΠαπαδόπουλος Λευτέρης
Μουσική: Πλέσσας Μίμης
Ρυθμός:   Ζειμπέκικο
Δρόμος:   Ουσάκ μινορε
Τονικότητα:   Nto– (αντρικός) , Cm (male)
  • ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO

Please sign up for access to all video lesson songs. 

$29.99Add to cart

  • ΣΤΙΧΟΙ - LYRICS

Το άγαλμα

Στίχοι: Παπαδόπουλος Λευτέρης

Μουσική: Πλέσσας Μίμης

 

Χθες μεσάνυχτα και κάτι κατηφόρισα

στην μικρή την πλατεΐτσα που σε γνώρισα

Κάποιο άγαλμα που μ’ είδε με θυμήθηκε

και τον πόνο μου να ακούσει δεν αρνήθηκε

 

Και του μίλησα για σένα και για μένανε

και τα μάτια του βουρκώναν και όλο κλαίγανε

Του ’πα για το φέρσιμό σου και για τα άλλα σου

τα ασυγχώρητα τα λάθη τα μεγάλα σου

 

Κι ύστερα με πιάσαν θεέ μου κάτι κλάματα

που με βρήκανε κουρέλι τα χαράματα

Με το άγαλμα ως το δρόμο προχωρήσαμε

 

μου εσκούπισε τα μάτια και χωρίσαμε

  • ΜΟΥΣΙΚΗ - AUDIO
Manolis Mitsias
Το άγαλμα
Manolis Mitsias Το άγαλμα
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1069
45
BouzoukiSpace.com
  • ΡΥΘΜΟΣ - RHYTHM

Ζεϊμπέκικο (ή ζεϊμπέκικος) είναι ελληνικός λαϊκός χορός. Το όνομά του οφείλεται στον εξισλαμισμένο ελληνικό πληθυσμό των Ζεϊμπέκων. Αναφέρεται ότι διαδόθηκε στα ελλαδικά αστικά κέντρα στα τέλη του 19ου αιώνα. Ωστόσο, η εμφάνισή του ανάγεται στα τέλη του 17ου αιώνα σε αστικά κέντρα όπως η Κωνσταντινούπολη και η Σμύρνη. 

Zeimpekiko Rhythm
Ζειμπέκικο Τέμπο 29
Zeimpekiko Rhythm  Ζειμπέκικο Τέμπο 29
{{svg_share_icon}}
{{heart_svg}}LikeLiked
1069
45
BouzoukiSpace.com
  • ΔΡΟΜΟΣ - SCALE
Περιγραφή αναλυτικά του δρόμο Νιαβέντ

Ο δρόμος Νιαβέντ είναι ένας από τους δρόμους που χρησιμοποιούνται στην ελληνική λαϊκή μουσική.

Ο ΝΙαβέντ δημιουργείται με το να βάλουμε ένα τετράχορδο νιαβέντ και ένα διαζευγμένο τετράχορδο χιτζάζ. Επίσης διαπιστώνουμε τη σχέση του Νιαβέντ με το Αρμονικό μινόρε. Δηλαδή εάν σε ένα αρμονικό μινόρε ανεβάσουμε την 4η βαθμίδα κατά ένα ημιτόνιο, θα προκύψει ο δρόμος Νιαβέντ:

ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ# ΛΑ ΣΙb ΝΤΟ# ΡΕ

Τα διαστήματα που προκύπτουν είναι τα εξής: Τ-Η-ΤΡ-Η-Η-ΤΡ-Η

Έτσι μπορούμε να «κατασκευάσουμε» το Νιαβέντ από όλους τους τόνους.

Οι βασικές συγχορδίες του δρόμου Νιαβέντ είναι: η πρώτη (-),η τέταρτη (-), η πέμπτη (dim)

ντο-ρε-μιb-φα#-σολ-λαb-σι-ντο

ρε-μι-φα-σολ#-λα-σιb-ντο#-ρε

μι-φα#-σολ-λα#-σι-ντο-ρε#-μι

φα-σολ-λαb-σι-ντο-ρεb-μι-φα

σολ-λα-σιb-ντο#-ρε-μιb-φα#-σολ

λα-σι-ντο-ρε#-μι-φα-σολ#-λα

σι-ντο#-ρε-μι#-φα#-σολ-λα#-σι

Παρουσίαση ακόρντων σε μπουζούκι
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ σε πεντάγραμμο
21_dromos_niavent
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ απο τον Χρήστο Νικολόπουλο
Παρουσίαση του δρόμου Νιαβέντ
Παρουσίαση του δρόμου
Νιαβέντ σε τέσσερις θέσεις
  • ΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑ - TONALITY
Το άγαλμα – Ντο μινορε αντρικο

Η λέξη τονικότητα έχει τις έννοιες του: ‘’ τόνου μιας κλίμακας’’ του ‘’ τονικού μουσικού συστήματος’’ και πως ένα μουσικό κομμάτι περιφέρεται γύρω από το τονικό κέντρο.

Στη μουσική ως τονικότητα ορίζεται η οργάνωση της μελωδίας γύρω από ένα τονικό κέντρο. Στην περίπτωση μας, όταν αναφερόμαστε για τονικότητα, θα αναφερόμαστε είτε στην κλίμακα στην οποία είναι χτισμένη η μελωδία είτε στην τονικότητα (ή όπως και αρκετοί, ακόμα και το παραπάνω on line λεξικό -λανθασμένα!! στο κλειδί ) ενός μουσικού οργάνου.

Ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα ματζόρε βασίζεται στην κλίμακα ματζόρε και ένα μουσικό κομμάτι γραμμένο σε τονικότητα μινόρε βασίζεται στην κλίμακα μινόρε.

  • OUR SPONSORS
  • SOURCE

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top